NIO

Denna dag.. Usch.
 
Jag vaknade, med feber men hade redan bestämmt mig för att gå till skolan. Dagen började med att jag kom försent vilket inte är en nyhet. 
Efter skolan blev vi stillastående i Gamla Stan när vi satt på tunnelbanan så jag och Parisa hoppade av där. Gick och köpte oss lite gosaker och satt os nere vid nått vatten där. Det var super super fint vänder och jätte varmt. 
När vi satt där så så kom 3 killar förbi och började snacka med oss, gud dom var så jobbiga! Men ändå lite kul. Dom sa att dom kännde igen mig.. Min tanke var "bull shit, jag är från norrland grabbar" haha tillslut blev vi av med dom och vi skulle försöka ta oss hem men.. Det uppstod lite problem. När vi kom till tunnelbanan igen så satt vi där jätte länge och väntade på ett tåg. Tillslut kom ett, men när vi satt på det så sa dom att det var stopp vid medborgarplatsen så vi kunde inte komma längre. Så alla blev tvungna att kliva av där. Då hade dom  plockat in ersättnings bussar som skulle gå vidare till Gullmarsplan där vi sen kunde ta oss vidare. Efter kanske 30 min kom vi på en buss som var proppfull. Vi åkte på den ett bra tag. Det var så så varmt där inne och trångt! jätte hemskt. Sen stannar bussen och säger "Vi har fått ny information som säger att tunnelbanan har börjat gått igen från medborgar platsen så nu är vi tillbaka där vi började"  sen fick vi äntligen åka hem. det tog mig typ 2 timmar att åka hem. Allt detta pga av att en kille hoppat framför en tunnelbana och blev mos, så dom var tvungen att stänga av mellan Medis och Gullis. KAOS. Inte direkt nåt man varit med om förr. 
 
När jag kom hem la jag mig ner i sängen och somnade. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide